Gå til primært indhold
Menu

Politik for refundering og returnerede varer

Udsolgte varer, fejl og ændringer i priser

Der tages forbehold for udsolgte varer. Der kan opstå situationer, hvor en vare er udsolgt. Vi vil i disse tilfælde kontakte dig hurtigst muligt for en løsning eller et alternativ. Der tages forbehold for fejl i priser og tekst på websitet, og vi forbeholder os retten til at ændre i disse til enhver tid. Fortrydelsesret, byttepolitik og reklamationsret

Fortrydelsesret

Der gives 14 dages fuld fortrydelsesret på varer købt via Greeting.dk, dog gælder dette ikke for vin, chokolade og andre fødevarer. Den 14 dags periode starter den dag hvor ordren er leveret.

Ønske om fortrydelse skal meddeles os senest 14 efter leveringen og være os i hænde seneste 14 dage efter vi er informeret om dit brug af fortrydelsesretten.

Ønske om brug af fortrydelsesret skal sendes på mail kontakt@greeting.dk.

Byttepolitik

Modtager kan således også ombytte gaven i den pågældende butik hvorfra gaven er leveret. Ombytningen kan ske i form af en anden gave eller et gavekort til den pågældende butik. Ombytning kan ikke ske ved gaver som vin, chokolade eller andre fødevarer. Det er ikke muligt at ombytte gaven til kontanter. Ved ombytning af gavehilsner tager modtager blot direkte kontakt til den pågældende butik. Greeting.dk ApS hjælper gerne med at henvise til butikken.

Ved ordrer sendt med fragtselskab skal du eller modtager selv afholde alle udgifter forbundet med at sende gaven retur til butikken. Når du returnerer, er du ansvarlig for, at varen er pakket ordentligt ind. Du skal vedlægge en kopi af følgesedlen i pakken. Skriv gerne på følgesedlen, hvad der skal ske med pakken. Du bærer risikoen for varen fra tidspunktet for varens levering og til, vi har modtaget den retur. Vi modtager ikke pakker sendt pr. efterkrav.

Varens stand ved returnering Du hæfter for den forringelse af varens værdi, som skyldes anden håndtering, end hvad der er nødvendigt for at fastslå varens art, egenskaber og funktion. Dette betyder at du må prøve varen på samme måde som hvis du handlede i en fysisk butik.

Hvis varen er prøvet udover, hvad der er beskrevet ovenfor, betragtes den som brugt og af forringet værdi. Dette betyder, at du ved fortrydelse af købet får en mindre del eller intet af købsbeløbet retur. Det er op til Greeting.dk ApS og den pågældende butik at vurdere varens stand.

Reklamationsret Den pågældende butik hvorfra gaven er leveret er til enhver tid ene ansvarlig for eventuelle reklamationer samt den 2 års reklamationsret efter gældende købelov. Reklamation vedr. fejl og mangler skal meddeles til den pågældende butik hvorfra gaven er leveret i rimelig tid efter varens modtagelse. Her anses max. to måneder som rimelig tid, med mindre andet er aftalt. Greeting.dk ApS kan ikke stilles til ansvar for eventuelle fejl og mangler ved produkter. Greeting.dk ApS er gerne behjælpelig med at henvise til den pågældende butik.

Reklamationen frafalder ved forkert eller ualmindelig betjening af produktet.